General

These are city’s glories and icons from past to city future. All is face to face located in historic Istanbul area where listed to the Unesco World Heritage sites in 1985. Each one is summary of different times and empires. From ancient Greek to Rome and Ottoman to Turkish Republic this city has lots of memories to share with you.

Visits;

*Its world architecture crown Hagia Sophia and Milestone 

*Largest oriental Topkapı palace on Europe.

*Most colorful and 3th historic biggest Blue Mosque

*One of the oldest square Hippodrome ( Egypt obelisk, Serpent column, Wall obelisk, German fountain)

* Largest covered surviving Byzantium Cistern. Here was subjected to most watched films, most read books, most played games. ( James Bond, Dan Brown, Assassin’s creed )

*A challenging souk ( Grand Bazaar) since 1461 and many others are among these Istanbul wants to tell you.

*Last Ottoman royal cemetery and Historical Çemberlitas Bath

 

Tour Fee

  • Per Person €60

What is included ?

  • Museum Entrance Fees
  • Guiding Fee

What is excluded ?

  • Lunch
  • Gratuities to the tour guid

Español

La Excursión Imprescindible de Estambul

En esta excursión vamos ver los símbolos y iconos del pasado de la ciudad, que se encuentran la zona histórica de Estambul y están en la lista patrimonial de UNESCO desde 1985. Cada uno de estos simbolizan una época y un imperio diferente. Se puede observar tantas obras desde la época griega hasta la época romana y otomana en esta ciudad que nos están esperando. La perla de la arquitectura mundial, la Santa Sofía; el palacio oriental más grande de la Europa, el Palacio de Topkapi; la mezquita con más azulejos y la más visitada, la Mezquita Azul; una de las plazas más antiguas en el mundo, el Hipódromo; la cisterna cubierta más grande del mundo que aún existe, la Basilica Cisterna; un zoco estimulante, el Gran Bazar, construido en 1461; y muchas más cosas como esas son los lugares que Estambul os ofrece.

Esto es la mejor manera de empezar a conocer Estambul. La excursión incluye la Mezquita Azul, el Hipódromo (el Obelisco Egípcio, la Columna del Serpiente, el Obelisco de Piedras, la Fuente Alemana), la Piedra de Millón, la Santa Sofía, la Santa Irína (desde fuera), el Palacio de Topkapi, el último cemeterio otomano, la Columna de Constantino y el Gran Bazar.